O konstruktorze zabawek, który posłał swoje serce na Skandynawię, by pomóc wcześniakom

Dziś kawka z wyjątkowym człowiekiem na mapie świata dziecięcych zabawek- Jakubem Januszykiem- twórcą Woodmaker.
Siadajcie i czytajcie:

Idea tworzenia, budowania i konstruowania towarzyszyła mi od najmłodszych lat. 
Mój ojciec założył swoja stolarnię na 12 lat przed moimi narodzinami. Nie wykorzystane ścinki oraz drewniane elementy, które w pracowni były uważane już za odpadki, w połączeniu z wyobraźnią małego konstruktora dawały mi szeroki wachlarz sposobów na zabicie nudy.
Gdy w trakcie najdłuższych wakacji, zaraz po napisaniu matury, pojawiła się myśl, iż jest to najwyższy czas aby zacząć zarabiać swoje pierwsze pieniądze. Postanowiłem połączyć zamiłowanie do drewnianych zabawek małego chłopca z umiejętnościami stolarskimi jakich do tej pory nauczyłem się od Taty.
Półtora roku temu, zostałem poproszony o pomoc w wykonaniu zabawek dydaktycznych zgodnie z projektem Marii Montessori . Wykonując pierwszy komplet, zainteresowany ideą, zacząłem zgłębiać wiedzę na temat całej metodyki, efektem czego były realizacje co raz to nowych pomysłów zgodnych z metodyką.
Wszystkie moje produkty wykonuje ze szczególną starannością co do najmniejszych detali takich jak: faktura, waga i wykończenie. Zabawki te mają stymulować rozwój dzieci, dla tego też wszystkie nie są skomplikowane aby rozwijać szeroko pojętą wyobraźnię jak również ściśle określone jej elementy.
Do każdego kompletu dołączam dodatkowo najmniejsze elementy zestawów, które mają tendencje do gubienia się, a w razie mechanicznego uszkodzenia pomocy kupionych u mnie, bez problemów wymieniam zniszczone elementy na nowe egzemplarze. 
Pochodzę z bardzo licznej rodziny, a co za tym idzie w moim domu nigdy nie brakuje dzieci w całej przekrojówce wiekowej, na dziś dzień jest ich szóstka w wieku od 2 do 11 lat. Zawsze uśmiecham się szerzej, gdy widzę ile radości przysparza im zabawa prezentami wykonanymi przeze mnie. To ten widok sprawia, że godziny spędzane w stolarni stają się przyjemniejsze  i chętniej wraca się do pracy nad kolejnymi projektami.
Na sercu leży mi też los najmniejszych dlatego niedawno wsparłem Fundację Małych Serc, która zajmuje się zbiórką szydełkowanych ośmiorniczek dla wcześniaków leżących oddziałach neonatologicznych. Początki jej działalności miały miejsce w Danii i na Grenlandii. Dzięki licytacji moich zabawek udało się uzyskać kwotę 350 zł, która w całości została przekazana na rzecz Fundacji Małych Serc, na zakup materiałów do szydełkowania ośmiorniczek, dzięki czemu udało się pomóc 115 wcześniakom z Polski!

Rozmowa z Jakubem była czystą (nomen omen) przyjemnością!
Dlatego niniejszym zapraszam Was do bliższego zapoznania z Woodmaker
no i wpadajcie na mój fanpage facebook Czyste Dziecko!




Komentarze